Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.
Fremover behøver landmanden ikke længere at navigere rundt i et hav af sider med forskellige login. Foto: Torben Worsøe

LMO etablerer ny digital kundeportal med hjælp fra SEGES

Fremover behøver landmanden ikke længere at navigere rundt i et hav af sider med forskellige login. Som den første i landbruget samler den nye digitale platform, MitLMO, alle landmandens nødvendige data og oplysninger ét sted med ét login.

Robotter i stalden, digital økonomistyring og E-bogføring. Dette er blot nogle eksempler på, hvordan landmanden i højere grad er blevet digital, og at teknologien fylder mere og mere i hverdagen. En realitet der nu får LMO til at tage skridtet fuldt ud med en ny banebrydende, digital kundeportal:

- I dag bruger landmanden rigtig mange timer foran computeren på administrative arbejdsopgaver. Det gælder alt lige fra bogføring, fakturering, udarbejdelse af foderplaner til indberetning af ansattes løn. Med MitLMO får han nu mulighed for at samle alle disse nødvendige og foretrukne data på ét sted - med kun ét login”, fortæller Jan Winther, der er direktør i LMO.

Én side – ét login
MitLMO er LMOs hidtil største digitale satsning og samtidig den første digitale platform, der med ét login samler alt, hvad landmanden har brug for.

For at logge ind på MitLMO skal man bruge sit DLBR Fælleslogin, og visionen er, at man gennem dette ene login på sigt vil få adgang til alt, hvad man har brug for som landmand:

- Udfordringen for landmanden i dag er, at han har et hav af logins, som han skal huske på, fordi mange af hans nødvendige data og tjenester ligger placeret forskellige steder. Vi vil nu samle det hele, så landmanden for fremtiden kun skal logge ind på MitLMO for at få en samlet indgang til de dokumenter, oplysninger og tjenester, som han har brug for for at lede sin virksomhed. Dermed sparer han tid, som han i stedet kan bruge på andre og vigtigere ting”, fortæller Rikke Thea Fabricius, der er LMOs projektleder på MitLMO.

LMO har realiseret den nye digitale kundeportal med hjælp fra SEGES, og den giver landmanden mulighed for selv at sætte siden op efter egne ønsker og behov:

- MitLMO adskiller sig fra andre portaler blandt andet ved, at alle tjenester på portalen er målrettet til den enkelte landmand. Portalen vil kunne tilbyde en række services, hvor landmanden får hjælp til ledelse af bedriften, hvilket giver en fantastisk mulighed for at få overblik. Den samler indhold ud fra landmandens profil, alt relevant på ét sted”, fortæller Nicolai Fog Hansen, der er digital projektchef i SEGES.

MitLMO er et godt eksempel på, hvor begge parter byder ind med styrker og får noget endnu bedre ud af det sammen, mener Anne Lawaetz Ahrnung, direktør for SEGES.

- På den her måde bliver vi skarpere på de behov en af branchens største rådgivningsvirksomheder ser hos landmændene. Vi bygger ovenpå Landmand.dk og kommer på den måde tættere på landmanden med formidling af den nyeste viden og bedste værktøjer.

Seneste nyt fra lf.dk